vrijdag 17 mei 2013

Assignment 2: Positioning, Light and Point of View

For the Pure Photo Workshop we got the assignment to think about positioning, light and point of view.

On May 12th I made a series of photos of a peach.
light from the back, the front/light from both sides

from above, angle/angle, from below

close and far


different angle on the light and different composition

my favourite
I learned a lot from this assignment. The light part helped me to see that light from the sides is very beautiful. I liked it very much that when you take photos of the same peach but in different angles the photo changes a lot.

On May 17th I took some more photos to practise a bit more.
from below with a white sky of clouds


Love J ade.

11 opmerkingen:

  1. Mooie serie! En wat zijn perziken toch mooi he... Fijn dat je lekker aan het ontdekken bent geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Jade! Wat heb je goed geoefend zeg! Leuk om al die verschillende licht-invallen te zien. Dat vergeet-mij-nietje is natuurlijk helemaal prachtig.
    Dag! Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie foto's! De foto van de bloem is bijzonder geworden! Hij lijkt haast niet echt, zo bijzonder. Hij zou zo op een ansichtkaart kunnen :).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie zijdezachte perzikfoto's!
    De bloem is geweldig mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jade, je bent een natuurtalentje!
    Ik vind de foto van de perzin van onderaf gefotografeerd erg mooi!
    En die bloem.....wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hele mooie paarse blauwe kleuren ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw wat een mooie foto van de bloem! De perzik in de laatste foto kan ik bijna aanraken, zo goed heb je hem gevangen in je foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat heb je goed geoefend, mooi zijn ze geworden,
    maar de vergeet me nietjes, die vind ik echt prachtig, het blauwe knalt eraf

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow! You really captured the peachiness of that peach by playing with the light! Good job! I think the peach was a great subject to use for this assignment. The forget-me-not image is lovely! I look forward to seeing what you do next week! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Jade, wat een mooie foto's kun jij maken! Ik vind de perzik van dichtbij erg goed gelukt. Welke lens gebruik jij?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo, goed gelukt zeg. Echt heerljke foto's, ik wil die perzik wel opeten:-)

    BeantwoordenVerwijderen